PALVELUIDEN HANKINTA JA OSTOTOIMI

Selvää on, että palveluiden ulkoistamisella on mahdollista saavuttaa monessa asiassa suuriakin hyötyjä. Vielä selvempää lienee tänä päivänä, että siinä voi myös epäonnistua kunnolla. Usein palveluiden hankintaprojekti epäonnistuu aivan turhaan. Tämä koulutus voidaan järjestää toimialakohtaisesti. Tässä koulutuksessa keskeiset teemat ovat seuraavat:

  • Ulkoistamisen hyödyt ja riskit: Mitä ollaan ulkoistamassa ja miksi? Missä tyypillisesti epäonnistutaan.

  • Yhteistyökumppanin valinta: Kriteerit ja valintaprojektin vaiheet, yhteistyön eri tasot, hinnoittelumallit

  • Sopimuksessa neuvoteltavat keskeiset asiat

  • Toimeenpano, muutosjohtaminen ja palvelunhallinta

    Lue myös blogikirjoitus ulkoistamisesta >>